A Concordia Szervezet- és Vezetésfejlesztési Kft a Sikersorozatban

A 2017. július 20-i  adásban tanácsadóink arról beszélnek, miként lehet a szervezetek egyik égető problémáját –  a munkaerő-megtartást – a tudatos szervezetfejlesztés eszközeivel enyhíteni, megoldani.

Az adás ideje: 2017. július 20. (csütörtök) 22.00  óra

Ismétlés:

  • 2017. július 22. (szombat)  12.00 óra
  • 2017. július 25. (kedd)  7.30 óra
  • 2017. július 26. (szerda) 18.30 óra

Az adás egy két részből álló „sorozat” második műsora. Az előző adás során a megtartás és a vezetésfejlesztés kapcsolatáról beszéltünk.

https://www.youtube.com/watch?v=LT-QZvoL42w

Sikersorozat 2017.07.06. hatoscsatorna

téma: AZ ELKÖTELEZETT MUNKATÁRSAK MEGTARTÁSA műsorvezető: Babos Éva vendégek: Kosztra Balázs ügyvezető partner, vezető tanácsadó, tréner, Concordia Kft. Lánczi Judit vezető tanácsadó, tréner, coach, Concordia Kft.

A Concordia két alaptevékenysége a szervezet-, ill. a vezetésfejlesztés, és ez a két tevékenység vezethet a megtartóerő növekedéséhez.

Hogyan kapcsolódik a szervezeti kultúra a megtartás kérdéséhez?

  • Szakmai meggyőződésünk, hogy a szervezet kultúráját a képviselt értékek határozzák meg, ezeket pedig a vezetés hirdeti és képviseli a cégen belül. El kell érni, hogy a deklarált, „hirdetett” értékek „működő” értékekként funkcionáljanak. Ha az utóbbiban ellentmondás van, akkor az nagyban növeli az elvándorlási hajlamot.
  • A tudatosságra nem csak egyéni (vezetői) szinten van szükség, hanem szervezeti szinten is. Egyszerűen megfogalmazva: legyünk tisztában azzal, hogy mit és miért csinálunk, és ne csak úgy „történjenek” velünk és körülöttünk a dolgok. Szervezeti szinten ehhez kellenek értékek, vízió, stratégia, célok. A szervezet, a kultúra fejlesztése azért is válik fontossá, mert ezek megjelennek, megtestesülnek a vezetők viselkedésében, és ezen keresztül erősen hatással vannak a megtartásra. Ha az első gondolatot továbbvisszük, átalakítjuk, akkor elmondhatjuk, hogy az emberek feltételezett vállalati imidzshez, kultúrához csatlakoznak, és a valósat hagyják ott.
  • A tudatosság mellé tehát bejön a hitelesség témája is: walk the talk. Vezetői és szervezeti szinten egyaránt. Olyan szervezeti kultúrára, működésre van szükség, amelyben megtalálja a számítását mind a vevő, a tulajdonos és a munkatárs is, és ezen szükségletek kielégítése kapcsán hosszú távon egyensúly áll fenn. (Ezt a működést írja le a az Egészséges Szervezet Modell, és erre tud visszajelzést adni a modell kapcsán fejlesztett kérdőív.)

Mi segíti a megtartást a szervezeti kultúra oldaláról?

  • Transzparens, következetes működés, a munkatársak bevonása. Tudatos tervezése a jövőnek, a rendszerek összhangja. Hogy mit is jelent ez? Legyen világos a cég vezetése és a munkatársak számára, hogy merre halad a cég és miért. Ennek kitalálása történjen közösen, minél szélesebb kör bevonásával. Legyenek meg azok az értékek, amelyek fontosak számunkra, és segítik a célok elérését. Ezen célok és értékek mentén történjen már a kiválasztás, a teljesítményértékelés, ezek határozzák meg a vezetők és munkatársak viselkedését. Legyen következménye annak, ha ezeket valaki követi, és annak is, ha nem.

Miért fontos a feltárás? “Én pontosan látom, hogy mi a probléma.”

  • Amikor cégek vezetői vitáznak, nem tudják eldönteni, hogy melyik megoldást kövessék, hogyan szeretnének haladni, akkor az esetek nagy többségében kiderül, hogy nem annyira a célban, mint inkább a jelenlegi helyzetben nem tudnak megegyezni. És ezt sokszor nem is tudják, mert nem beszélnek róla, csak mindenki a saját helyzetértelmezése szerint próbálja megtalálni a megoldást. Különböző kiindulási pontokból egy közösen kialakított célhoz is teljesen különböző utak vezetnek.
  • Ha arra figyelmet fordítunk, hogy a vezetők különböző látásmódja, érzékelése belekerüljön a helyzet közös értelmezésébe, akkor onnan már csak egy lépés, hogy a szervezet szélesebb köre is bevonásra kerüljön ebbe a lépésbe. Ezzel rögtön ott tartunk, hogy a munkatársak megszólításával, bevonásával növeljük az elköteleződésüket, és ezen lépésen keresztül a szervezet megtartó képességét is.

Mi kell egy sikeres szervezetfejlesztési folyamathoz?

  • Meggyőződésünk, hogy a szervezeti átalakítást, ami az emberek gondolkodásának, működésmódjának a megváltoztatását is igényli, nem lehet parancsszóra megoldani. Mindezt csak világos célok megfogalmazása mentén, pozitív üzenetek segítségével, az érintettek véleményének kikérdezésével, a javaslataik befogadásával van esély elérni. Filozófiánk és alapelvünk, hogy a legjobb, hosszú távon is fennmaradó megoldásokat egy-egy kihívásra mindig azok tudják megtalálni, akik részesei magának a helyzetnek. Ők ismerik közelről a probléma részleteit, és bevonásuk növeli az elköteleződésüket, ezáltal az értékteremtő hozzájárulásukat.

Ennek megfelelően együttműködésünket a cégekkel úgy képzeljük el, mint egy csapatmunkát, amiben a program irányítói, munkatársai és a tanácsadók egy közös cél érdekében dolgoznak, megosztják egymással elvárásaikat, tapasztalataikat, közösen döntenek fejlesztési irányokról és az alkalmazott módszerekről. Tapasztalataink szerint, szervezetfejlesztési folyamatokban csak ilyen közös erőfeszítéssel lehet elérni tartós változást és sikereket.

Lánczi Judit LinkedIn profil

Kosztra Balázs LinkedIn profil

 



Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel:

Érdekel ez a terület