content/mitkinalunk/image_vezetesfejlesztes.png

360 fokos visszajelzés

Ennek a beavatkozásnak a fő célja a vezető működésére, viselkedésére, kompetenciáira vonatkozó visszajelzés több független szemszögből. Ami aztán kiváló alap a további fejlesztési irányok kijelölésére.

A 360 fokos értékelés módszertana lehetővé teszi a szakmai és a vezetői kompetenciák feltárását. Minden egyes értékelt munkatárs készségeinek feltérképezésébe több kollégát vonunk be vezetői, beosztottjai és a hierarchiában vele egy szinten lévő alkalmazottak közül. Az önértékelés szintén a folyamat része.

Van lehetőség arra, hogy egyedileg fejlesztett eszközt használjunk, vagy a piacon meglévő valamelyik eszközt vegyük igénybe. Ezen a területen mi a CX-Ray, a Thomas International és a Captain eszközeit használjuk és ajánljuk.

A folyamat főbb lépései

Kérdőív előkészítése:

  • felmérendő kompetenciák kiválasztása, szükség esetén testre szabása
  • értékeltek és értékelők körének pontos meghatározása
  • a megfelelő eszköz kiválasztása

On-line felmérés lebonyolítása

Személyes coaching típusú visszajelzés minden értékeltnek

Összegző, lezáró megbeszélés a résztvevő vezetője és a HR bevonásával

A kérdőív előkészítése

A kompetenciák kiválasztásához jó ha rendelkezésre állnak olyan dokumentumok, irányelvek, amelyek iránymutatást adnak arra, hogy mit érdemes mérni.  Ilyenek lehetnek pl. a:

  • Vállalati, szervezeti jövőkép
  • Vezetői, munkatársi követendő értékek
  • Meglévő belső kompetenciarendszer, kompetencia szótár

Ezen források és a szervezeti tapasztalatok alapján a HR-rel és a vezetéssel közösen kerül a kérdőív véglegesítésre.

Fontos, hogy a folyamat elindítása előtt mind az értékeltek, mind az értékelők, részletes tájékoztatást kapjanak – akár a tanácsadók részvételével – a folyamat pontos céljáról, lebonyolításáról és a következő lépésekről.

Online felmérés lebonyolítása

Időráfordítás: Az előkészítés 1-2 hetet vesz igénybe, míg a kitöltésre kb. 2 hetet érdemes szánni.

Részvételi arány: Minimálisan szükség van az önértékelésre, a felettes értékelésére, és a beosztotti és egy szinten lévő érétkelők csoportjából 3-3 értékelésre, hogy az anonimitást meg lehessen őrizni. (Ha nincs legalább 3 beosztott vagy peer, akkor az külön egyeztetést, előkészítést igényel.) Egyébként pedig a cél, hogy minden értékelésre felkért ki is töltse az értékeléseket.

Riportok, adatok kezelése: A felmérést és az eredményeket a Concordia Kft., illetve adott esetben a partner cég kezeli. Minden résztvevő megkapja a személyes értékelését (amely fölött ő rendelkezik a GDPR szabályai szerint), továbbá a szervezet egy összesítést kap az eredményekről, az anonimitás megőrzése mellett.

Személyes, coaching típusú visszajelzés

Minden résztvevővel egy tanácsadó részletesen átbeszéli és értelmezi a kapott eredményeket, segítve az értékeltet abban, hogy a visszajelzéseket szembenéző módod fogadja, a saját élményeihez tudja kötni és képes legyen azokból magára vonatkoztatva következtetéseket, tanulságokat levonni és fejlődési utakat azonosítani.

A beszélgetés „végterméke” egy személyes fejlődési terv összerakása.

Összegző, lezáró megbeszélés a vezető és a HR bevonásával

A résztvevő összegzi a felméréssel kapcsolatos tanulságait, és a szerinte fontos fejlődési területeket, vállalásait. A résztvevő vezetője és a résztvevő az eredmények ismeretében tisztázzák a pontos elvárásokat (résztvevő felé és vezető felé is) és megállapodást kötnek a célokról, további lépésekről, a haladás monitorozásáról, támogatási lehetőségekről és a lehetséges kimenetelekről, következményekről. Mindez transzparens módon dokumentálásra is kerül, ami a későbbi fejlesztést és nyomon követést segíti majd.

logo_tanacsadas

Kérdéseit munkatársunk telefonon vagy e-mailben megválaszolja.

Érdeklődöm

Klienseink mondták

VISTEON HUNGARY KFT.

"Zöldmezős beruházással indult a cégünk Magyarországon. A Concordiának meghatározó szerepe volt az Empowerment-en és az autonóm munkacsoportok működésén alapuló vállalatirányítási rendszer, szervezeti kultúra kialakításában, mely sikeres működésünk alapja. Köszönetem fejezem ki a Concordiának munkájukért."

Erdei Sándor

Emberi erőforrás igazgató

Főbb ügyfeleink

  • pa_mol
  • pa_sanmina
  • pa_kh2
  • pa_bert
  • pa_richter
  • benteler
  • Audi
  • Mvm
  • Gls
  • Mercedes