content/mitkinalunk/image_egeszsegesszervezet.png

Egészséges szervezet

"Nincs praktikusabb, mint egy jó elmélet."

Kurt Lewin

Az egészséges szervezet modellt, dr. Lövey Imre és Manohar S. Nadkarni dolgozták ki. (ld. Lövey Imre – Manohar S. Nadkarni: Az örömteli szervezet, HVG, 2003) A modellre épülő diagnózist a Concordia szakemberei fejlesztették ki dr. Lövey Imre vezetésével.

Az egészséges szervezet modell előnyei (több mint 50 szervezetnél végzett alkalmazás alapján)

  • A modell szemléletes és a gyakorlatba is könnyen átültethető gondolkodási keretet nyújt. A szervezetek működését komplex módon, az ábrán látható egészségkritériumok mentén, 21 betegség-egészség dimenzióval ragadja meg (például Vevők kizsákmányolása vs. Vevőközpontúság; Elidegenedés vs. Elkötelezettség; Elégtelen kapcsolat a környezettel vs. Nyitott szervezet stb.).
  • A modellre épített kérdőív segítségével olyan testreszabott „diagnózist” készíthetünk, mely mérhetővé teszi a szervezet főbb jellemzőit, megjelenítve a szervezet erősségeit és fejlesztendő területeit az egészségkritériumok alapján. A  helyzetkép összehasonlíthatóvá teszi az egyes vezetői szintek, illetve szervezeti egységek véleményét.
  • A felmérés adataiból készített jelentés világosan kijelöli a fókuszpontokat a szervezet továbbfejlődéséhez, egészségesebbé válásához.
  • A Concordia a diagnózis mellett a problémák megoldásához is segítséget nyújt: A specifikus szervezeti betegségekhez specifikus megoldásokat, gyógymódokat is javasolnak szakértőink.

concordia_abrak_hun_10_out

Az Egészséges Szervezet modellre épülő szervezetfejlesztési folyamat

  • Az Egészséges szervezet kérdőív kitöltése
  • A kérdőív eredményeinek számítógépes feldolgozása
  • Visszajelző műhelymunka
  • Továbblépési irányok, következő lépések meghatározása, megtervezése
  • Az elhatározott fejlesztő akciók megvalósítása (jövőkép megalkotása, workshopok, tréningek, coaching-folyamatok stb. indítása a helyzetkép kritikus pontjainak felszámolására)
  • Az eredmények követése, mérése

A folyamat eredményei

A diagnózist követő fejlesztési folyamat végeredményeként létrejön egy korábbinál egészségesebb szervezet, mely a fenti kritériumok teljesülésével örömteli munkahellyé válhat.

Az egészséges szervezet

  • kielégíti a vevők szükségleteit;
  • kielégíti tagjai, munkatársai szükségleteit;
  • megfelel a gazdaságos működés követelményeinek (költséghatékonyság, nyereségesség stb);
  • egyensúlyt teremt a fenti három alapvető célkitűzés között;
  • az idők során növekszik, innovatívabbá válik, fejlődik;
  • társadalmi és természeti környezetével összhangban működik.

Meggyőződésünk, hogy a fentiek értelmében egészséges szervezet versenyképes szervezet is, ezért ajánljuk a modellt és a rá építkező folyamatot vállalati vezetőknek, akik hosszú távon fenntartható, életképes vállalati kultúrát kívánnak létrehozni.

Az "egészséges szervezet mintadiagnózis" - letöltéshez kattintson!

Kapcsolódó szolgáltatások

Szervezetfejlesztés, változások vezetése

Szervezeti jövőkép kialakítása

Coaching (egyéni, team és csoportos)

Készségfejlesztés

logo_tanacsadas

Kérdéseit munkatársunk telefonon vagy e-mailben megválaszolja.

Érdeklődöm

Klienseink mondták

BUDAPESTI ERŐMŰ ZRT.

"A Concordiát egy olyan feladatra kértük fel, melynek célja nem az általában vett vezetői készségek fejlesztése, hanem a meglévő vezetői tudástár megújításán keresztül egy sokkal egységesebb, és a jelenkori vezetési kihívásokat is kezelni tudó vezetői szemlélet és vezetői készség kialakítása volt, egy olyan vezetői csapatnál, akik közül többen évtizedes tapasztalattal rendelkeznek. Egy újabb színezetet adott a programnak, hogy a másfél éven átívelő program közben egy tulajdonosváltás is megvalósult. A Concordiának a tréning során a meglévő vezetői tapasztalatokra alapozva sikerül elérnie, hogy a vezetőink bevonódjanak a programba, és megragadva a változó környezet által amúgy is felvetett kérdéseket, új alapra helyezzék a céges vezetői hitvallást. A program során kellő teret adtak a résztvevők által behozott témáknak, helyzeteteknek, és az érzelmi töltés mértékétől függetlenül minden esetben sikerült jól moderáltan és a cél eléréséhez szükséges mértékben tartani a kereteket, és zárni az egyes részeket.

Összességében egy jól végiggondolt, kerek program valósult meg. Külön köszönjük Szilágyi Tamásnak, hogy szükség esetén, olykor nyugalmával és coacholással támogatta a program szervezőit is."

Néda Attila

Humán szolgáltatási vezető

 

Főbb ügyfeleink

  • pa_mol
  • pa_sanmina
  • pa_kh2
  • pa_bert
  • pa_richter
  • benteler
  • Audi
  • Mvm
  • Gls
  • Mercedes