Helyzetfeltárás, Egészséges Szervezet Felmérés
„A correct diagnosis is three-fourths of the remedy” – Mahatma Gandhi
Tükörből nagyon sokféle van. A cél az, hogy olyat használjunk, ami a legpontosabban és a résztvevők számára a legelfogadhatóbb módon tükrözi vissza az aktuális helyzetet. Eszköztárunkban vannak saját fejlesztésű eszközök – ilyen az Egészséges Szervezet Felmérés -, tudunk teljesen testre szabott felmérést készíteni, illetve partnereinken keresztül speciális helyzetekhez illeszkedő „célszerszámokat” is alkalmazunk.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem
Jövőkép, stratégia alkotás és megvalósítás
Azok a vállalatok, ahol a jövőkép szerepét komolyan kezelik, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a piacon. A vezetők által kezdeményezett, de mindenki által támogatott, részletes, pozitív jövőkép stratégiai fontosságú eszköz, amely közös célt ad a vállalat valamennyi dolgozójának, növeli az elköteleződést, és keretet biztosít a vállalat eredményességét növelő akcióknak.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem
Kultúra alakítás
Egy cég akkor válhat egyedivé és kiemelkedővé, ha munkatársai olyan légkörben, vállalati kultúrában dolgoznak, amely kihozza belőlük a bennük rejlő legjobb teljesítményt. Egy jól működő vállalati kultúrában a szervezet átlátható, rugalmas, egyszerűen és hatékonyan működik. A munkatársak képesek kezelni és elfogadni a változásokat, a közös munka során pedig nagy szerepet kap a kezdeményezőkészség és a kreativitás.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem
Szervezeti változás kezelése
A változás mindig létezett, ám napjainkban ennek felgyorsulásával kell szembenéznünk. A társadalmi, gazdasági, természeti környezetünk átalakulásához úgy kell alkalmazkodnunk, hogy tudjuk, az adott helyzetre való reagálás átmeneti lesz. Filozófiánk szerint így azzal tudjuk legjobban fejleszteni a szervezeteket, ha belülről tesszük őket képessé a változások kezelésére.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem
Átfogó kompetenciarendszer fejlesztés
A munkatársi és vezetői elköteleződés, a kiegyensúlyozott teljesítmény, a személyes fejlődés, a vágyott szervezeti kultúra, és minden ezeket szolgáló HR rendszer alapja az átfogó kompetenciarendszer, ami kidolgozott formájában leírja azt a viselkedés halmazt, amelyet a vállalat elvár a különböző munkakört betöltő munkatársaktól. Beszéljünk tehát a megfelelő ember kiválasztásáról, a beválásról, a teljesítmény értékeléséről, karriertervről, tudásmenedzsmentről vagy akár munkavállalói élményről, mindegyik esetben a stabil keretrendszert, a viszonyítási alapot a kompetencia rendszer (kompetencia mátrix és szótár) adja.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem
Folyamatfejlesztés – Lean
Egy jól működő szervezet elengedhetetlen része a célravezető és eredményes folyamatok kialakítása és fenntartása. Ebben tud hatékonyan segíteni a lean menedzsment (más néven Toyota termelési rendszer vagy TPS). Egy ilyen fejlesztési folyamat során az olyan felesleges cselekedetek, feladatok, folyamatok kerülnek a felszínre, amelyek veszteséget eredményeznek. Mindezek feltérképezése során pedig a módszer legfontosabb alapelvei érvényesülnek: a folyamatos fejlődés és a tisztelet az emberek iránt.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem
Készségfejlesztő programok
A munkavállalói készségfejlesztés során a hatékonyabban munkavégzés elérését, a gördülékenyebb és eredményesebb kommunikációt, és úgy általában az önálló munkavégzés fejlesztést helyezzük a fókuszba. Színes tréningpalettánkon megtalálhatók a kultúraváltást elősegítő (ún. attitűd fejlesztő) tréningek, az általános készségfejlesztő programok, az egyedi helyzetekre, csoportokra kifejlesztett tréningjeink, illetve a multinacionális szervezetekben, a központ által kifejlesztett programok magyarországi adaptálása és megtartása.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem
Szervezeti mediáció
Egy olyan folyamat, ahol mindenki elmondhatja saját véleményét, történetét félbeszakítás nélkül. Ahol egy harmadik, független és semleges fél segít a feleknek megérteni egymás nézőpontját. A mediátor a folyamat támogatója, a kommunikáció segítője, nem dönt a felek helyett, nem tanácsol, nem javasol megoldási lehetőségeket. Különböző eszközökkel segíti a feleket a szituáció megértésében, ami által a felek is meghallják és jobban megértik egymás nézőpontját.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem
Egyéni coaching
Cél- és eredményorientált folyamat, amely során az ügyfelek új gondolkodási és viselkedési módok kialakításával a korábbinál hatékonyabban valósítják meg vállalati és személyes céljaikat, miközben változnak, tanulnak, fejlődnek. Ahogy mesterünk mondta gyakran: Az a feladatunk, hogy minél több megvalósítható választási lehetőséget adjunk. A coaching egy hosszabb távú ügyféltámogató folyamat, amely során azokon a szellemi és érzelmi blokkokon dolgoznak, melyek az aktív változás útjában állnak.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem
Csoportos Coaching
Az egyének fejlesztése csoportos helyzetben, a csoporttagok és a coach közreműködésével, a coaching és a tréningek változatos módszereivel. Alkalmazható egyéni coaching helyett, ha többen küzdenek hasonló helyzettel; bizonyos, jól meghatározható kompetenciák fejlesztésére, tréningeken tanultak alkalmazásának elmélyítésére, továbbfejlesztésre (projektek vezetése, változáskezelés esetén, frissen kinevezett vezetőknél stb.). A tematikus csoportok mellett jellemző az is, hogy változó problémákkal, egyéni elakadásokkal is foglalkozik a csoport. A találkozások témáit ilyenkor a résztvevők határozzák meg, s visszajelzésekkel, ötletekkel segítik egymást a személyes témákban.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem
360 fokos felmérés
Személyes fejlődést, tudatos fejlesztést megalapozó módszer, amelynek segítségével a felmérés alanya minél több, lehetőleg minden irányból (felettes, vele egy szinten dolgozók, beosztottak stb.) visszajelzést kap a működésére, viselkedésére, felkészültségére.
A felmérés eredménye kiváló bemenet lehet a teljesítménymenedzsmenthez, vezetői és utánpótlás fejlesztési folyamatokhoz, kiválasztási vagy előléptetési folyamathoz. A felméréshez minden esetben egy szakember által vezetett, visszajelző coaching beszélgetés is tartozik.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem
AC és DC
Fejlesztéshez vagy kiválasztáshoz (külső és belső egyaránt) használt módszer, amely során a résztvevőket előre közösen meghatározott szempontok és kompetenciák mentén értékelik az AC-t vagy DC-t vezető munkatársak. A szóbeli visszajelzések mellett a résztvevők konkrét, számszerű értékeléseket is kapnak a különböző kompetenciák, viselkedések mentén. Így a résztvevők képet kapnak arról, hogy miként látták a teljesítményüket kívülről.
Ez az eszköz is kiválóan alkalmas későbbi fejlesztési folyamatok (utánpótlás- és vezetőfejlesztés) megalapozására.
Kapcsolódó tudásanyag Megnézem