Hogyan hat a járvány a konfliktusainkra?- Szakmai beszélgetés összefoglaló
Nemrég tartottuk az első online szakmai beszélgetésünket az alábbi témában:
Hogyan hat a járvány a konfliktusainkra?
Az interaktív, kétirányú beszélgetésen sok szó esett a home office hatására átalakult kommunikációról.
A közvetlen hangvételű eseményen a résztvevők által vázolt dilemmák és tapasztalatok mentén jártunk körbe néhány aktuális jelenséget.
Kevesebb a verbális kommunikáció, ami még több feszültséget kelt, hiszen írásos formában fordul elő a legtöbb félreértés. A közvetlen kapcsolat hiányában gyakran kérdezés nélkül vonunk le személyes következtetéseket.
Elvesztek a kávészünetek, ahol a kisebb súrlódásokat meg lehetett beszélni, ezért több félreértés, konfliktus alakul ki az online térben. A személyes kontaktus lecsökkenése miatt kevésbé követhető a munkatársak hogyléte, elégedettsége, ami akár váratlan felmondásokat is eredményezhet.
MIT lehet tenni?
Tippek, amik elhangzottak :
- Heti egy órás informális meeting bevezetése, ahol nem szakmai kérdésekről beszélünk
- Kérdezzünk úgy általában is. Arról meg különösen, ki hogyan éli meg a mindennapokat?
- Feltételezések és találgatások helyett a tényeket és az adatokat nézzük
- Írás/e.mail küldése helyett inkább hívjuk fel a másikat, és telefonon egyeztessünk
- Az “5 miért” a legtöbb esetben segít a konfliktusok okainak feltárásában
Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel: