Hogyan hat a járvány a konfliktusainkra?- Szakmai beszélgetés összefoglaló

Nemrég tartottuk az első online szakmai beszélgetésünket az alábbi témában:

Hogyan hat a járvány a konfliktusainkra?

Az interaktív, kétirányú beszélgetésen sok szó esett a home office hatására átalakult kommunikációról. 
A közvetlen hangvételű eseményen a résztvevők által vázolt dilemmák és tapasztalatok mentén jártunk körbe néhány aktuális jelenséget. 

Kevesebb a verbális kommunikáció, ami még több feszültséget kelt, hiszen írásos formában fordul elő a legtöbb félreértés. A közvetlen kapcsolat hiányában gyakran kérdezés nélkül vonunk le személyes következtetéseket.

Elvesztek a kávészünetek, ahol a kisebb súrlódásokat meg lehetett beszélni, ezért több félreértés, konfliktus alakul ki az online térben. A személyes kontaktus lecsökkenése miatt kevésbé követhető a munkatársak hogyléte, elégedettsége, ami akár váratlan felmondásokat is eredményezhet.  

MIT lehet tenni?  

Tippek, amik elhangzottak :

  • Heti egy órás informális meeting bevezetése, ahol nem szakmai kérdésekről beszélünk 
  • Kérdezzünk úgy általában is. Arról meg különösen, ki hogyan éli meg a mindennapokat? 
  • Feltételezések és találgatások helyett a tényeket és az adatokat nézzük  
  • Írás/e.mail küldése helyett inkább hívjuk fel a másikat, és telefonon egyeztessünk 
  • Az “5 miért” a legtöbb esetben segít a konfliktusok okainak feltárásában 

Következő témánk 2021-ben:  
Home office, távmunka kapcsán beszélünk a bizalom és a kontroll kapcsolatáról. Részletek hamarosan!  



Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel:

Érdekel ez a terület