MUNKATÁRS, aki akar és tud
Az egyének, a munkatársak működtetnek egy vállalatot, nélkülük értéktelenné, haszontalanná válnak az épületek, gépek, folyamatok. Ezért is fontos hangsúly helyezni az ő képzésükre, jólétükre, motiváltságukra, megbecsültségükre. Az elégedett munkatársak által létrehozott produktivitás viszi előre a szervezetet, és jön létre a siker. Nem véletlen, hogy ma már kiemelkedően sikeres cégek és cégtulajdonosok vallják azt, hogy a cégek (cégük) valódi sikerének a kulcsa, a munkatársak jóléte. Kiváló példák erre Ricardo Semler és Hamdi Ulukaya.
Mikor érdemes ezen a területen fejleszteni?
- Ha egy munkatársnál egy konkrét készség (pl. kommunikáció, konfliktuskezelés, problémamegoldás stb.) fejlesztésére van szükség.
- Ha a munkatárs pozíciót vált, váltott, és új feladatot, más felelősséget kap.
- Ha úgy általában szeretnénk a fejlődés lehetőségét biztosítani a munkatársnak, ezzel is erősítve a motivációt, a kötődést.
- Ha két munkatárs között konfliktus áll fenn, érdemes külső segítséget igénybe venni a feloldáshoz.
- Ha szeretnénk munkatársaink önismeretét, ezen keresztül hatékonyságukat fejleszteni.