Ezekkel az appokkal sokkal szervezettebb lehetsz!

Applikációk amik segítenek a hatékonyabb munkavégzésben

A zsebünkben megbújó okostelefon több egyszerű kommunikációs eszköznél, a számtalan jobbnál jobb alkalmazás segítségével ugyanis nem csak a fontos emaileket válaszolhatjuk meg és nem csak a fontos ügyfélhívásokat bonyolíthatjuk le, hanem a hatékonyságunkat is csúcsra járathatjuk. Lássuk, milyen applikációkkal dolgoznak a legjobbak.

A mi szakmánkban elengedhetetlen a hatékonyság és a precizitás, hogy a szervezettségről már ne is beszéljünk. Elvégre mennyire lehet hiteles egy olyan szervezetfejlesztő vagy coach, aki elfelejti a megbeszélt meetingeket vagy aki annyira szétszórt, hogy egy csiga hozzá képest Usain Bolthoz hasonló sebességgel száguld.

Természetesen mindannyian emberek vagyunk, ezért senkitől sem lehet elvárni, hogy egy atomórával keresztezett mesterséges intelligencia dolgozzon a fejében, azonban a modern technikának köszönhetően számtalan terhet levehetünk a saját vállunkról.

 

Forrás: Unsplash

Időmenedzsment, egyszerűen

Nem elég, hogy több projektet kell pörgetni egyszerre, emellett, a mindenhonnan ránk zúduló információs zaj is sokat árthat a hatékonyságunknak. Ha azonban tudatosan monitorozzuk saját időbeosztásunkat, egyrészt sok mindent megtanulhatunk saját munkaszervezési módszereinkről, másrészt, lényeges hatékonyságnövekedést érhetünk el.

Ehhez tökéletes választás a RescueTime nevű alkalmazás, amely a háttérben diszkréten meghúzódva figyeli, hogy mennyi időt töltünk az egyes feladatainkkal. Működik okostelefonon, de asztali számítógépen is, amellett pedig, hogy figyeli a tevékenységünket, könnyen-gyorsan áttekinthető elemzést is készít a napi rutinunkról.

A RescueTime arra is lehetőséget ad, hogy időkorlátokat szabjunk saját magunknak az egyes feladatok elvégzésére. Például beállíthatjuk, hogy reggel 25 percet adjon, amíg átnézzük a levelezésünket. Ha letelt az idő, az alkalmazás diszkréten jelzi, hogy ideje tovább lépni. Ennél többet is tud azonban: ha nehezen szakadunk el például a kedvenc közösségi oldalunktól, a RescueTime-on keresztül letilthatjuk a hozzáférésünket, így csak akkor tudunk újra lájkolgatni, ha már minden fontos teendővel végeztünk.

Feladatok követése

Minden rendszerezett ember legjobb barátja az úgynevezett to-do lista. Ezt vezethetjük papíron is, de sokkal kényelmesebb és hatékonyabb, ha erre egy okos kis applikációt használunk. Számtalan változat közül lehet választani, fizetős és ingyenes megoldásokból egyaránt, azonban érdemes vigyázni, mert egyes appokba annyi funkciót és lehetőséget zsúfoltak, hogy az akár a produktivitás kárára is mehet.

A Now Do This megoldása ennek az ellenkezője: egy elegánsan minimalista alkalmazás, amelyben nincsenek tolakodó színek vagy látványos képek, amelyek eltérítenének a teendőinktől. Röviden és tömören: ennél egyszerűbb és puritánabb alkalmazás nem létezik. A feladataink listáját egy kattintással létrehozhatjuk, az egyes teendőket pedig szintén egy mozdulattal kipipálhatjuk azok elvégzése után.

A fejlesztők ráadásul azt is szem előtt tartották, hogy a multitaskingot ma már kevesen tartják hatékony megközelítésnek. A NowDoThis nem is mutatja meg a következő teendőnket, amíg a folyamatban lévőt el nem végeztük.

Projektmenedzsment a zsebben

A Trello nevű projektmenedzsment-applikációt ma már egyre több szektorban használják sikerrel. A titka a rendkívül intuitív és felhasználóbarát felület, amely egy virtuális táblán teszi lehetővé az egyes munkafolyamatok követését.

A Trello-ban létrehozhatjuk az éppen futó projektjeinket, amelybe az ügyfeleinket is meghívhatjuk, így ők is folyamatosan követhetik, hogy áll épp a közös projekt. Ebből kifolyólag a kollaborációt is hatékonyan segíti.

A Trello elsősorban az olyan, vizuális típusú felhasználóknak ajánlott, akik például post-it cetliken vázolják fel a projektek részleteit. A kis ragacsos matricák könnyedén elkeveredhetnek, a felhőben létező Trello esetében azonban ez nem fordulhat elő.

A legjobb az egészben, hogy egyszerre több párhuzamosan futó projektet is menedzselhetünk, így első blikkre látni fogjuk, mi hol tart éppen. Természetesen mindegyik projektnél mi magunk állíthatjuk be, hogy ki, mihez férhet hozzá, így garantálva a diszkréciót és a bizalmas információk biztonságát.

Digitális emlékezet

Az ember feje nem káptalan, így nem csoda, ha véges a memóriánk kapacitása. Szerencsére, a technológiának erre is van válasza. Az OhDontForget.com applikációjában különféle emlékeztetőket állíthatunk be, amelyek riasztanak, ha közeleg a határidő, vagy ha érkeznek a fontos üzleti partnerek.

Az alkalmazással ráadásul akár a kollégáinkat vagy a csapatunk tagjait is diszkréten noszogathatjuk, azzal ugyanis előre megadott időben egy előre megadott mobilszámra is küldhetünk emlékeztetőt, egy rövid üzenet kíséretében.

Melyik levélre is kell reagálnom?

Az előző alkalmazás egy speciális variánsa, amely lehetővé teszi, hogy mindig tudjuk, melyik emailekre kell még válaszolnunk a beérkező üzeneteink közül. A FollowUp.cc megoldása pofonegyszerű: ha például kapunk egy levelet, amelyre április 15-ig kell válaszolnunk egy ügyfélnek, egyszerűen küldjünk egy üzenetet az April15@folllowup.cc címre, ahonnan a megfelelő időpontban emlékeztetőt fogunk kapni, a címzett és a téma megjelölésével.

Az alkalmazással felkövethetjük az ügyfeleket a közös projektek lezárultával, de kérhetünk tőlük visszajelzést, vagy akár újabb szolgáltatásokat is a figyelmükbe ajánlhatunk. Természetesen ugyanezt magáncélra is használhatjuk, így nem fogjuk elfelejteni, ha időpontunk van az orvosnál vagy a fodrásznál, ha be kell fizetni a csekkeket, vagy ajándékot kell vennünk valakinek.

Felejtsd el a jelszavakat – egyet kivéve

Ma már egy tisztességes fogkefét sem adnak el kétféle PIN-, és PUK-kód, illetve három biometrikus azonosító nélkül. A rengeteg jelszót, kódot, login-nevet megjegyezni képtelenség, az ilyen érzékeny információkat viszont nem szerencsés egy papírcetlin tárolni a számítógépünk mellett. Segít a LastPass, amely afféle digitális páncélszekrény, amelyben a jelszavainkat tárolhatjuk. Mindössze egyetlen, úgynevezett mesterkódot kell észben tartanunk és így bármikor hozzáférhetünk a postafiókunk, a bankkártyánk vagy épp a céges dokumentációs rendszer kódjaihoz. Az idegőrlő jelszóemlékeztető procedúráktól pedig ezzel el is búcsúzhatunk, a felszabaduló időt pedig a hatékony munkára fordíthatjuk.

 



Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel:

Érdekel ez a terület