Mit jelent az ombuds? Mi a különbség a klasszikus és a szervezeti ombuds között?

A szervezeti ombudsman megkönnyíti a szervezet tagjai által megfogalmazott aggodalmak rendszerszerű és méltányos kezelését.

A szervezeti ombuds minden vállalati egységtől független és pártatlan személyként, teljes titoktartásban segíti átbeszélni egy kötetlen (informális) folyamat keretein belül a felmerülő problémákat, és feltárni a lehetséges opciókat. Az egyéni fókuszon túl, szisztematikusan jelzi az ismétlődő, káros folyamatokat, a rendszer problémáinak feltárásával támogatja a HR-t. A klasszikus ombuds-cal ellentétben a szervezeti ombuds a formális folyamatok kiegészítéseként nyújt támogatást. Míg a klasszikus ombudsnak az elsődleges feladata valamennyi állami szervnél az igazságszolgáltatás, a panasz alapján vizsgálat indítása, a jogsértőnek talált szerv értesítése és a panaszos jogainak képviselete, úgy a szervezeti ombudsnak a lehetséges megoldások feltárása és megmutatása a feladata. Szervezeti ombudsmanok a köz-, a magán- és a non-profit szektorban is megtalálhatóak. 

A szerző Mosonyi Diana Vállalati Konfliktuskezelő, Szervezeti Ombuds és mediátor.
 



Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel:

Érdekel ez a terület