content/konfliktuskezelési_sratégiák.jpg

Szervezeti mediáció

A szervezeti mediáció gyors és költséghatékony konfliktuskezelési módszer, hiszen egy egyszeri 3 órás ülés kapcsán felszínre jönnek a kiváltó okok és az egyéni szükségletek, érdekek, amit a felek egy jövőbe mutató megállapodással oldalnak fel.

Egy olyan folyamat, ahol mindenki elmondhatja saját véleményét, történetét félbeszakítás nélkül. Ahol egy harmadik, független és semleges fél segít a feleknek megérteni egymás nézőpontját. A mediátor a folyamat támogatója, a kommunikáció segítője, nem dönt a felek helyett, nem tanácsol, nem javasol megoldási lehetőségeket. Különböző eszközökkel segíti a feleket a szituáció megértésében, ami által a felek is meghallják és jobban megértik egymás nézőpontját. A felek dolga egymás meghallgatása, a nyílt kommunikáció, és a másik fél véleményének tiszteletben tartása. A folyamat önkéntes, bármikor, bármelyik fél felbonthatja, ha kényelmetlenül érzi magát. A teljes ülést titoktartás kötelezi, tehát az ott készült jegyzetek megsemmisítésre kerülnek, az elhangzottak a jelenlevők között maradnak. A közvetítői eljárás titoktartási elvének köszönhetően elősegíti a nézőponti különbségek feltárását és egy esetleges közös megállapodás létrejöttét. Ez a folyamat egy konkrét konfliktus feloldásában segít.

Főbb ismérvei:

Az eljárás egy jövőorientált megoldás megtalálásában segíti feleket.

A negatívumok pozitívba fordítása. A mediátor negatív megnyilvánulások mentén érti meg a felek sérelmeit. A közvetítő feladata a negatív mondatok pozitívra fordítása (azonos tartalom mellett), vagy semlegessé tétele a másik fél részére.

Az indulatok kezelése érdekében a folyamat során a felek viselkedési szabályokra vonatkozó megállapodást tesznek, amely az együttműködés létrejöttét mozdítja elő.

A kommunikáció és a kapcsolat javítása. A mediációs ülés a megállapodástól függetlenül minden esetben a párbeszéd kialakulását eredményezi a felek között.

Időtakarékos megoldási lehetőség. Egy mediációs ülés maximum 3 órát vesz igénybe a konfliktus összetettségétől és a felek megállapodási hajlandóságától függően. Több mediációs ülés esetén is igaz, hogy a kevesebb erőforrást vesz igénybe, mint egy eszkalált szituáció.

A felek elköteleződését a saját elhatározásból való részvétel, és a maguk által meghozott döntés erősíti meg. Az eljárás során mindenkit meghallgatnak, és mindkét fél elmondhatja saját álláspontját, ezáltal a felek a megszületett megállapodás iránt elkötelezettebbekké válnak.

A mediátor semlegessége: A közvetítő egy harmadik, független személy, aki a mediáció végéig megtartja páratlanságát, megteremtve a felek számára a biztonságos környezetet, ahol mindenki őszintén elmondhatja sérelmét, újrateremtve a bizalmat.

Mikor lehet hasznos Neked?

Amikor már érdemes rajta gondolkodni:

  • Megváltozik a kommunikációs stílus (tiéd és/vagy másiké).
  • Inkább kerülöd a beszélgetést a kollégáddal.
  • Az információáramlás akadozik (bármelyik irányba).

Amikor már célszerű alkalmazni:

  • Csökken az együttműködési hajlandósága.

Amikor mindenképpen ajánljuk:

  • Megromlott a kapcsolat minősége, egyértelmű konfliktus van.

Mi az eredménye?

  • együttműködés hajlandóság nő,
  • kapcsolat minősége javul
  • gyors, pontos információcsere történik,
  • megjelenik a nyílt és két irányú kommunikáció.

logo_tanacsadas

Kérdéseit munkatársunk telefonon vagy e-mailben megválaszolja.

Érdeklődöm

Klienseink mondták

EGIS GYÓGYSZERGYÁR ZRT.

"Gyógyszeripari cégként az egészségért dolgozunk minden nap, minden egyes percben. A saját vállalatunk egészségéért is tenni akartunk, így kerültünk kapcsolatba, a szervezeti egészségfelmérés kapcsán. Az ember pedig a saját egészségéért tehet a legtöbbet, pláne ha ismeri a szervezetét. Ezen az úton volt a társunk a Concordia: megismerni önmagunkat, feltárni azokat a pontokat ahol esetleg szükséges a beavatkozás, és azt meg is tenni, hogy az egészség megmaradjon, helyreálljon. Ez a folyamat kellő szakértelem és empátia nélkül elképzelhetetlen. Tőlük megkaptuk. Az Egis ma is egészséges. Köszönöm nektek."

Dr. Szemerédi Katalin

Humánerőforrás igazgató

Főbb ügyfeleink

  • pa_mol
  • pa_sanmina
  • pa_kh2
  • pa_bert
  • pa_richter
  • benteler
  • Audi
  • Mvm
  • Gls
  • Mercedes