A megtartó SZERVEZET

Az épületek, a gépek, a folyamatok önmagukban nem tudnak értéket teremteni, kell hozzá az ember, illetve az emberek valamilyen összekapcsolódása, a szervezet. Hiszen egy egészséges, szervezeti kultúrában tud létrejönni a hosszú távú növekedés, a kreativitás és a magas szintű termelés, szolgáltatás. Ezek megléte nélkül egy szervezetnek esélytelen versenyelőnyt szereznie. Mindezekhez az is hozzátartozik, hogy a mai világban az nem változik, hogy minden változik, ami a szervezetek részére állandó kihívást jelent. A kisebb szervezeti egységek önkéntelenül (rossz szándék nélkül is) magukra fókuszálnak, optimalizálnak. Márpedig a részek optimumának az összessége, nem jelenti a teljes rendszer optimumát. Ezért fontos a teljes szervezettel egyben is foglalkozni.

Mikor érdemes ezen területen fejleszteni?

  • Amikor egy új, váratlan helyzet jön létre (pl. covid19 járvány), és szeretnénk hatékonyan tovább működni, igazodva az aktuálisan kialakult helyzethez.
  • Amikor egy egészséges szervezetet szeretnénk létrehozni és működtetni.
  • Amikor egy szervezet gyorsan megnő, bővül, esetlegesen megváltozik a portfoliója. Ekkor pl. érdemes egy új jövőképet alkotni, a hosszú távon is hatékony, sikeres működés érdekében.
  • Amikor súrlódás, feszültség van kettő vagy több szervezeti egység, részterület között.
  • Amikor szeretnénk aktualizálni és/vagy megváltoztatni a nem (eléggé) hatékony szervezeti kultúrát.
  • Amikor a változásra szeretnénk felkészülni, és ahhoz könnye(dé)n alkalmazkodni.
  • Amikor a szervezet részei fölött átívelő rendszereket szeretnénk fejleszteni, kialakítani (pl.: kompetencia rendszer, teljesítményértékelési rendszer stb.).
  • Amikor a szervezeti folyamatokat, értékláncokat szeretnénk rendbe tenni, fejleszteni, vagy akár a „nulláról” összerakni.

Fejlesztési megoldások

Helyzetfeltárás és erre épülő beavatkozás

„A correct diagnosis is three-fourths of the remedy” – Mahatma Gandhi

Tükörből nagyon sokféle van. A cél az, hogy olyat használjunk, ami a legpontosabban és a résztvevők számára a legelfogadhatóbb módon tükrözi vissza az aktuális helyzetet. Eszköztárunkban vannak saját fejlesztésű eszközök – ilyen az Egészséges Szervezet Felmérés -, tudunk teljesen testre szabott felmérést készíteni, illetve partnereinken keresztül speciális helyzetekhez illeszkedő „célszerszámokat” is alkalmazunk. A hálózatelemzést előszeretettel használjuk gyorsasága és eredményei miatt.  ​

Kapcsolódó tudásanyag Megnézem


Jövőkép, stratégia alkotás és megvalósítás

Azok a vállalatok, ahol a jövőkép szerepét komolyan kezelik, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a piacon. A vezetők által kezdeményezett, de mindenki által támogatott, részletes, pozitív jövőkép stratégiai fontosságú eszköz, amely közös célt ad a vállalat valamennyi dolgozójának, növeli az elköteleződést, és keretet biztosít a vállalat eredményességét növelő akcióknak.

Kapcsolódó tudásanyag Megnézem


Kultúra alakítás

Egy cég akkor válhat egyedivé és kiemelkedővé, ha munkatársai olyan légkörben, vállalati kultúrában dolgoznak, amely kihozza belőlük a bennük rejlő legjobb teljesítményt. Egy jól működő vállalati kultúrában a szervezet átlátható, rugalmas, egyszerűen és hatékonyan működik. A munkatársak képesek kezelni és elfogadni a változásokat, a közös munka során pedig nagy szerepet kap a kezdeményezőkészség és a kreativitás.

Kapcsolódó tudásanyag Megnézem


Szervezeti változás kezelése

A változás mindig létezett, ám napjainkban ennek felgyorsulásával kell szembenéznünk. A társadalmi, gazdasági, természeti környezetünk átalakulásához úgy kell alkalmazkodnunk, hogy tudjuk, az adott helyzetre való reagálás átmeneti lesz. Filozófiánk szerint így azzal tudjuk legjobban fejleszteni a szervezeteket, ha belülről tesszük őket képessé a változások kezelésére.

Kapcsolódó tudásanyag Megnézem


Átfogó kompetenciarendszer fejlesztés

A munkatársi és vezetői elköteleződés, a kiegyensúlyozott teljesítmény, a személyes fejlődés, a vágyott szervezeti kultúra, és minden ezeket szolgáló HR rendszer alapja az átfogó kompetenciarendszer, ami kidolgozott formájában leírja azt a viselkedés halmazt, amelyet a vállalat elvár a különböző munkakört betöltő munkatársaktól.  Beszéljünk tehát a megfelelő ember kiválasztásáról, a beválásról, a teljesítmény értékeléséről, karriertervről, tudásmenedzsmentről vagy akár munkavállalói élményről, mindegyik esetben a stabil keretrendszert, a viszonyítási alapot a kompetenciarendszer (kompetencia mátrix és szótár) adja.  

Kapcsolódó tudásanyag Megnézem


Folyamatfejlesztés – LEAN-OD

Egy jól működő szervezet elengedhetetlen része a célravezető és eredményes folyamatok kialakítása és fenntartása, ami végezhető egyszerűen a „józan paraszti ész” mentén. A lean menedzsment szemlélet kialakítása és bevezetése során szisztematikusan meghatározásra kerülnek a fő értékteremtő tevékenységek és olyan felesleges cselekedetek, feladatok, folyamatok kerülnek a felszínre és válthatók ki amelyek veszteséget eredményeznek. A fejlesztés során a módszer legfontosabb alapelvei érvényesülnek: a folyamatos fejlődés és a tisztelet az emberek iránt. 

Kapcsolódó tudásanyag Megnézem


Érdekel ez a terület